Images

Bir Acayip Duygu

 Mürdüm eriği  


çiçek açmıştır.
— ilkönce zerdali çiçek açar
mürdüm en sonra —
Sevgilim,
çimenin üzerine
diz üstü oturalım
karşı-be-karşı.
Hava lezzetli ve aydınlık
— fakat iyice ısınmadı daha —
çağlanın kabuğu
yemyeşil tüylüdür
henüz yumuşacık...
Bahtiyarız
yaşayabildiğimiz için.
Herhalde çoktan öldürülmüştük
sen Londra'da olsaydın
ben Tobruk'ta olsaydım, bir İngiliz şilebinde yahut...
Sevgilim,
ellerini koy dizlerine
— bileklerin kalın ve beyaz —
sol avucunu çevir :
gün ışığı avucunun içindedir
kayısı gibi...
Dünkü hava akınında ölenlerin
yüz kadarı beş yaşından aşağı,
yirmi dördü emzikte...
Sevgilim,
nar tanesinin rengine bayılırım
— nar tanesi, nur tanesi —
kavunda ıtrı severim
mayhoşluğu erikte ..........»

........ yağmurlu bir gün
yemişlerden ve senden uzak
— daha bir tek ağaç bahar açmadı
kar yağması ihtimali bile var —
Bursa cezaevinde
acayip bir duyguya kapılarak
ve kahredici bir öfke içinde
inadıma yazıyorum bunları,
kendime ve sevgili insanlarıma inat.

Nazım Hikmet


Bir acayip duygu bu, satenin kayganlığı, bedenimin üzerinde dans edişi.  Nisan geldi ya ondan bu.  Sahil  dolmuş yine  kumları talan etmişler . Hafta sonu öğrenciler dolar, ateş de yakarlar. Yıldızların altında kumlar üstünde, içimi gıcıkladın yine, giymeyecektim bu hırkayı.  Saten gömlek yetiyor işte. 
 Hadi gidelim biz Beldibine.  Çekilmez buraları, gürültü kalabalık , trafikte cabası.  Topukladık mı   yarım saate ordayız, buluruz bir çam ağacı  sırtımızı dayarız. Sahi iki de bira alırız, yanına tuzlu fıstık. Mis gibi çam , bahar kokusu demlenir insan. 
 Gelmesin yaz dolar burası, hazırlıklarda yetmiyor işte kaldırmıyor.  Sahi ne yaptın sen akşam konuşacak mısın Aliyle?  Anlatacaksın değil mi ?
_ Yok gelmeyecekmiş işleri bitmemiş daha.
 İyi işte yarına kaldı desene. Biraları çiftleyelim  o zaman akşama kadar kalırız. Güneş batınca alacakaranlıkta daha bir hoş çamdili. Hırka o zaman işe yarar akşam ayazında. Hah Eşref abiden alalım biraları.  
 Kız şaheser, senin ne işin var burda? Büyüdümü tombalaklar?  Eşref abi vermedin dimi yavruları emzirsin bu onları biraz daha. Sahi unutma o sarı tombalak benim ha. Annemde tamam dedi  alıcam onu yoldaş olur bana.  Biralar soğuk fıstık tuzlu olsun, eyvallah.
İyice ısındım işte yürümek böyle geliyor her zaman, sahi aylardan nisan. Oh nefes mis, bahar ne çok özlemişim seni. Sahi neydi bu yıl öyle uzun kış, bitmeyen hüzün hep bir bitiş. Şair boşuna dememiş; insan nisyandan alındığı için nisyana müpteladır.

Nurten Yurt

(Pandemide Yazı Çalışmaları)

0 yorum :